Het aftellen gaat beginnen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aniek Lubbe - WaarBenJij.nu Het aftellen gaat beginnen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aniek Lubbe - WaarBenJij.nu

Het aftellen gaat beginnen

Blijf op de hoogte en volg Aniek

04 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Pfoeh het is wel schandalig lang geleden dat ik hier wat van me heb laten horen. Mijn stage tijd begint nu toch wel echt aan het einde te komen met nog maar twee en halve week te gaan.. Gelukkig heb ik nog een heerlijke vier en halve week in het vooruitzicht waar ik alleen maar ga reizen. Twee weken naar het zuidereiland van Nieuw Zeeland, vervolgens 9 dagen genieten op Fiji en omdat het kan richting Sydney voor 4 dagen om vervolgens 23 juli weer op nederlandse bodem te landen.

Even in vogelvlucht door de afgelopen weken heen. Papa kwam natuurlijk richting Auckland, waar ik echt super naar uit keek. Tot mijn grote verrassing was hij niet alleen, maar had hij Esther en Thomas meegenomen! Beste verrassing ooit!! We hebben een fantastische week gehad hier samen en echt vanalles gedaan. Toch wel apart om ze hier dan ineens in je leventje te hebben, maar had het niet willen missen.

Als trip zijn we met de vriendengroep naar Tongariro National Park gegaan om daar de Tongariro Alpine Crossing te lopen. Gemiddeld staat er zo'n 7/8 uur voor om de route van 19,4 kilometer te hiken. 's ochtends om 8u stonden we dan ook al aan de voet van de vulkaan. Wat een geweldige ervaring was deze hike! Sowieso het hoogte punt van het noordereiland. letterlijk en figuurlijk, met de top op ruim 1900 meter. We hebben lekker relaxed gelopen en uitgebreid genoten van de omgeving, met de kraters, blue lakes en zelfs nog een actief stuk dat voor het laatst was uitgebarsten in 2012.

Omdat ik inmiddels bijna alles wel gezien heb op het noordereiland vermaken we ons nu in het weekend met etenjes, stapavonden, paintballen en andere activiteiten.

Afgelopen weekend ben ik naar Wellington gevlogen met Lieke en Lisette. Wellington is de hoofdstad van Nieuw Zeeland dus dat moesten we ook even gezien hebben. Erg leuke en gezellige stad, waar we ons 3 dagen goed hebben vermaakt. Er zijn heel veel winkeltjes en restaurantjes dus de eerste dag konden we die niet voorbij lopen. In Wellington staat het nationale museum van Nieuw Zeeland; Te Papa, waar je goed een paar uur door kunt brengen, heel interressant. Verder hebben we de cable car gezien, waar we veel van verwachtten, maar eigenlijk was het maar een ritje van 2 minuten... en zijn we mount victoria opgelopen.

Nu begint het aftellen toch wel te komen, want vandaag over precies 7 weken ben ik dus weer in Nederland en dat betekent dat ik al ruim 18 weken van huis ben.

Oh misschien nog even wat van mijn stage benoemen.. Mijn onderzoek is goed afgerond dus ben erg benieuwd naar de uitkomst. Er is ook een Nederlandse stagiaire bij gekomen dus dat is gezellig op kantoor. Ze hebben me ook gevraagd nog een paar weekjes terug te komen na mijn reizen, maar daarvoor heb ik ze vriendelijk bedankt. Wel super leuk dat ze me wat langer wilde houden en ik voelde me wel vereert.