De reis en aankomst - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aniek Lubbe - WaarBenJij.nu De reis en aankomst - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aniek Lubbe - WaarBenJij.nu

De reis en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Aniek

30 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op 27 januari was het dan zo ver. Om 22 uur zou mijn vliegtuig vertrekken van Amsterdam naar Dubai en uiteindelijke eindbestemming Auckland. De hele familie was er bij om me uit te zwaaien. We waren gelukkig al ruim op tijd op Schiphol, mijn koffers waren dan ook al gauw ingecheckt en er was nog ruim tijd over om nog wat te eten.
Het moment van doei zeggen was toch wel erg lastig, maar ik wist wat voor avontuur me tegemoet zou komen.

De eerste vlucht verliep goed. Ik kwam mooi op tijd aan in Dubai. Daar moest ik opzoek naar de transfer balie van Qantas, omdat ik me nog niet in had kunnen checken voor mijn laatste vlucht. Dubai is een erg mooi vliegveld, alleen de goede weg vinden ging iets minder gemakkelijk. Ik heb zo ongeveer 5 verschillende transfer balies gehad voordat ik eindelijk bij de goede kwam. Het eerste wat me werd verteld toen ik vroeg naar de juiste balie was "go by train". Ik denk wat krijgen we nu, ik sta toch zeker op een vliegveld?! Achteraf bleek dat tussen de vertrek en aankomsthallen in Dubai gewoon een treintje rijdt en ik moest dus naar een andere hal toe.

Uiteindelijk alles gevonden en ik was mooi op tijd voor mijn volgende vlucht naar Sydney. De 14 uur durende vlucht leek bijna geen einde aan te komen, maar met flink wat slapen, veel eten, filmpjes en muziek was het nog niet eens heel onaangenaam.
In Sydney aankomen dacht ik dat ik snel moest haasten voor mijn volgende aansluiting, maar op het vliegveld namen ze overal uitgebreid de tijd voor. Toen bleek mijn vliegtuig ook nog een uur vertraagd. Op mijn laatste vlucht kreeg ik voor de tweede keer nog een ontbijt en 3 uur later was ik op plek van bestemming na ruim 30 uur.
Ze zouden iemand sturen om me op te halen. Dus ik alle naambordjes afzoeken, maar er stond geen Aniek tussen. Er hingen wel blaadjes met welcome intern, maar steeds met een andere naam. Achteraf bleek dat er dus10 blaadjes op elkaar hingen, maar ja wie verzint het nou om daar tussen te gaan zoeken.. Ik kwam met twee Nederlandse jongens tegelijk aan, waarvan een in hetzelfde gebouw bleek te verblijven als ik.

Aangekomen bij de Empire apartments leek het even alsof we in chinatown waren. Er wonen hier ontzettend veel aziaten.
Het gebouw heeft 19 verdiepingen en mijn appartementje ligt op de 15e. Ik heb een redelijk uitzicht vanaf de kamer. Het appartement deel ik met een meisje uit België en een uit Nederland.
Het is niet groot, maar goed genoeg voor het komende half jaar.

Nou de middag van aankomst niet veel meer gedaan, eventjes het centrum ingelopen om een supermarktje te vinden voor wat avondeten en drinken en toen op tijd naar bed, ik was kapot!
Het tijdsverschil merkte ik toch wel duidelijk, want om 3 uur 's nachts lag ik klaar wakker in mijn bed.

Tot zo ver het eerste verslag van de reis. De rest volgt gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 3331

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: