De eerste vrije dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aniek Lubbe - WaarBenJij.nu De eerste vrije dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aniek Lubbe - WaarBenJij.nu

De eerste vrije dagen

Blijf op de hoogte en volg Aniek

02 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste echte dag in Auckland, 30 januari, had ik afgesproken met de manager van mijn stagebedrijf en zijn dochtertje. Ze had ook nog een vriendinnetje meegenomen en zij zouden mijn tourguides worden voor een dagje. Als eerst zijn we naar Mission Bay gereden over en mooie kustweg.Hier hebben we aan het strand een kop koffie gedronken en wat ontbeten.
Het zijn echt hele aardige mensen hier!

Vervolgens zijn we naar het Auckland War Memorial Museum gereden. We zijn hier niet naar binnen geweest, omdat een rondje museum zo'n 3uur duurt, maar hier ga ik zeker zelf een keer terug.
Weer in de auto gestapt en doorgereden naar Cornwall Park en One Tree Hill waar je een fantastisch uitzicht hebt over de stad! One Tree Hill is een van de ruim 50 vulkanen waar Auckland op ligt.
De laatste stop was Takapuna. Hier is echt een fantastisch mooi strand. Er zijn hier hele grote verschillen in het tij en je kunt echt een paar honderd meter de zee in lopen zonder kopje onder te gaan.

In de avond zijn we naar een pubcrawl, kroegentocht, gegaan waar veel stagiaires vanuit New Zealand Internships waren. Met veel leuke mensen gepraat en was zeker een prima avond.

Vrijdag ben ik met mijn twee huisgenootjes terug gegaan naar het strand van Takapuna. Het was echt super lekker weer en zeker 27 graden. In de avond maar een beetje op tijd gaan slapen want alles wat je hier ziet en doet maakt toch wel indruk.

Gister zijn we met zijn 5e naar Mount Eden gelopen, ook een oude vulkaan waarin je de diepe krater nog ziet. Ook hier had je echt een super mooi uitzicht over de hele stad. Het was wel even een flinke klim, ook met het warme weer, maar boven op de top aangekomen was het dat zeker waard. In de middag zijn we met 6e naar de haven gewandeld en daar lekker wat gehangen. Op de terugweg nog wat nuttige dingen gekocht voor in het appartement, want er is hier bijna niets.
Het was echt een hele gezellige dag.

Vandaag staat er een introductie van het stagebureau op de planning en een BBQ op het strand. Een nieuw verslag volgt later weer!

• 02 Februari 2014 - 16:13

Anton Van Der Lubbe:

Fijn om ook op deze manier wat van jouw reis te beleven. Kan bijna niet wachten om naar je toe te komen.