Update - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aniek Lubbe - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aniek Lubbe - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg Aniek

16 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het leek me wel weer eens tijd voor een nieuw verslagje. Het is inmiddels 3 weken geleden dat ik uit Nederland vertrok en wat gaat de tijd snel!

Mijn eerste twee weken stage zijn inmiddels ook voorbij. Het zijn erg aardige collega's. Ik heb helaas nog maar weinig werk dus zit vaak meer te internetten dan actief te werken en daar baal ik nog wel wat van. Gelukkig is mijn onderzoeksopdracht wel goed gekeurd dus dan kan ik daar mooi vast aan beginnen. Woensdag ga ik eindelijk naar Christchurch op het zuidereiland en deze keer definitief dus ben benieuwd!

Het weer is hier nog steeds mooi, vooral de weekenden :)
Natuurlijk zit ik in het weekend niet stil. Er worden veel tripjes georganiseerd, maar er af en toe zelf op uit gaan is ook wel erg leuk. Vorig weekend zijn we met 8e naar Rotorua geweest. Rotorua staat bekend om de vele geisers. Als je daar in de berm kijkt zie je regelmatig een geisertje langs de kant van de weg. Een plaats op ongeveer 3 uur rijden van Auckland. We hadden 2 auto's gehuurd. We hoopten op een automaat, aangezien we hier al aan de linkerkant van de weg moeten rijden en het ook bergachtig kan zijn, maar helaas.. het links schakelen moesten we ook gaan oefenen. Eigenlijk ging het bij iedereen vrij snel goed en het was ook leuk om te rijden.
Aangekomen in Rotorua eerst ingecheckt bij het hostel en vervolgens zijn we gaan raften. Wat was dat gaaf! Er was een 7 meter hoge waterval, dat is de hoogste waar je vanaf mag raften. We heben ruim een uur in de boot gezeten, gezwommen, meerdere watervallen getrotseerd en nog gesurft met de boot in de rivier, dan ga je met de punt van de boot onder in de waterval. Na het raften hebben we een BBQ gekocht en heerlijk gegeten met zn alle. Voor zondag stond Wai-o-tapu geothermal wonderland op het programma. Hier staat een geiser ( Lady Knox), een mud pool en er zijn verschillende geothermische bronnen. Toch een apart maar mooi stukje van de wereld. Om onze reis af te sluiten in de middel even gerelaxed in een spa. kortom top weekend!

Afgelopen week was het Lantern festival in Auckland. Dit is een festival om het chinees nieuwjaar in te luiden. In een park in de buurt waren allemaal lantaarns opgehangen van een chineese draak tot theekopjes in de boom. Op vrijdag was het natuurlijk valentijnsdag dus om toch maar wat leuks te doen ben ik met 3 anderen uit eten gegaan. Het was daar super leuk eten, want in het midden van het gebouw staan allemaal tafels en daaromheen zitten wel 12 restaurantjes met allemaal verschillend eten: spaans, italiaans, aziatisch enz. Zodra je een tafel hebt kun je gewoon rond lopen, bij ieder restaurant even op de kaart kijken en ergens iets bestellen dat je lekker vindt. Zo kan het dus zijn dat een iemand iets bij het italiaans restaurant besteld en een ander van dezelfde tafel aziatisch.
Zaterdag was er een city tour georganiseerd, maar helaas was dit niet heel speciaal. In de middag weer lekker in het park gelegen en 's avonds gekookt met 7 en naar de karaoke bar. En de party animals onder ons nog even meegegaan naar de kroeg. Zondag heerlijk kunnen uitbrakken op het strand van Mission Bay en nog kunnen windsurfen.

Vanochtend om half 7 stond ik met 3 anderen al in het park om mee te doen aan bootcamp. Het was wel zwaar, maar ook fijn om actief je dag te beginnen. Nou het wordt tijd om maar weer aan het werk te gaan.

XOXO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 3334

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: