Vakantie met een fulltime bijbaan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aniek Lubbe - WaarBenJij.nu Vakantie met een fulltime bijbaan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aniek Lubbe - WaarBenJij.nu

Vakantie met een fulltime bijbaan

Blijf op de hoogte en volg Aniek

05 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels is het alweer 3 weken geleden dat ik iets van me heb laten horen, wat vliegt de tijd hier!
Maar natuurlijk houd ik iedereen graag op de hoogte dus hier volgen weer de hoogte punten en tripjes.
Op stage heb ik het nog steeds best rustig, al komen er gelukkig steeds meer kleine projectjes die ik op kan pakken. Helaas blijf ik erg afhankelijk van mijn medewerkers hier en aangezien ze in Nz niet bepaald effectief werken kan het zo nu en dan wel even duren voordat je ergens reactie op krijgt. Nou heeft de manager dat zelf ook door dus hij zegt dat ik gewoon deadlines moet stellen voor wanneer ik antwoord wil, ben benieuwd of dat gaat werken..

Sinds ik hier ben, ben ik ineens heel sportief bezig, haha. Ik ben met 4 andere meiden al 2 weken bezig met bootcamp. Een aantal beginnen om 6.30 's ochtends! :O maar gelukkig kun je op woensdag om 5.30 's avonds ook mee doen. Het is wel super leuk om met zo'n groep in het park te sporten. Het geeft je veel meer motivatie. Daarnaast gebruik ik de gym bij het kantoor 2 keer in de week.
Met de bergen in het vooruitzicht die we gaan beklimmen is het ook wel handig om dit even vol te houden!

Ik ben voor mijn stage 3 dagen naar Christchurch gevlogen. Gelukkig in die tussentijd geen aardbeving meegemaakt. Ik ben daar super goed opgevangen door collega's daar. Wat goede dingen voor het werk kunnen doen en daarnaast wat van christchurch gezien en 2 dagen heerlijk gegeten in goede restaurants. Het was in de buurt erg druk in de motels dus de enige optie die er voor mij was, was een unit met 2 slaapkamers, ruime badkamer, woonkamer met grote tv en keuken. Prima!
In de stad christchurch is niets zo veel speciaals. veel gebouwen liggen nog plat of zijn in opbouw door de heftige aardbevingen van 2010 en 2011. Wat ik wel super leuk vond was de container mall. Eigenlijk als noodoplossing na de aardbevingen hebben winkels zich gevestigd in gekleurde containers, maar dat ziet er super leuk uit!
Nou op vrijdag weer terug naar Auckland gevlogen. 's Avonds werd er een openlucht film gedraaid in het silo park. Hele leuke sfeer hangt daar en mensen die echt met zitzakken en koelboxen zich daar installeren voor de film.

De weekend trip naar Coromandel! Wat hebben we het daar leuk gehad. De bus reis was echter geen pretje. Onze chauffeur genaamd splash wist wel hoe hij deze bus over de smalle bergweggetjes moest manouvreren. pff wat was ik misselijk in de bus. (meteen maar reispilletjes aangeschaft voor de tripjes die nog gaan komen). Aangekomen op bestemming een wandeling gemaakt naar Cathedral cove. De zon kwam ook te voorschijn en we hebben daar nog heerlijk in de zee kunnen zwemmen. Vervolgens naar de hot water beaches gereden. Hier kun je op bepaalde plaatsen op het strand een gat graven en hier komt dan heet water naar boven. Personal jacuzzi. Wel uitkijken want soms is het water zo heet dat je je meteen verbrand. Het hostel lag aan het strand en hadden we helemaal voor onszelf alleen. Na de bbq de enige bar opgezocht, het was een top avond!
De volgende dag gingen we kajakken over zee, iedereen lekker brak dus super snel waren we niet, maar wel weer mooie plekken gezien.

Toen weer een weekje stage, niet veel bijzonders gebeurd. Wel de eerste salsa les gehad met Joanita, super leuk! behalve dan dat ik een aziatisch mannetje van 70 achter me aan had die niet meer wilde stoppen met dansen...

Afgelopen zondag hebben we een auto gehuurd met een aantal en zijn we gaan surfen in Tawharanui. We hadden zo'n mooie aanhanger, maar hier bleken de boards niet in te passen. Met een beetje improvisatie en een half uur verder zaten er dan toch echt 8 mensen en 8 planken in de auto/aanhanger. Het strand hier was weer mooi. Jacques had al een keer gesurft dus die heeft ons eerst wat uitleg gegeven hoe en wat en vervolgens gingen we het zelf proberen op zee. Het is wel echt heel moeilijk, maar super leuk! Helaas had ik na een aantal keer proberen en klein ongelukje en moest ik het die dag voor gezien houden, maar komend weekend komt er weer een super surftrip naar Raglan dus kan ik het helemaal goed maken!

Mijn reis hier is trouwens ietjes verlengd met een maandje :D Lisette en ik hebben namelijk nog een kleine vakantie naar Fiji geboekt en een stopover in Sydney!! 23 juli zal ik weer op Nederlandse bodem staan.

XOXO

  • 06 Maart 2014 - 06:35

    Rianne:

    Leuk Aniek! Geniet van alle belevenissen en het mooie weer ;-)
    xx Roger, Rianne & Elisa

  • 06 Maart 2014 - 06:47

    Monic Aarts:

    Hoi aniek, net je verslag gelezen. Wat een heerlijke tijd heb je daar, en wat een ervaringen doe je op! Geniet ervan, en nog geel plezier. Monic

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 3320

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: