Nieuwe trips - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aniek Lubbe - WaarBenJij.nu Nieuwe trips - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Aniek Lubbe - WaarBenJij.nu

Nieuwe trips

Blijf op de hoogte en volg Aniek

13 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hier maar weer eens een update voor het thuisfront.
In de afgelopen weken heb ik weer zo veel gedaan. Ik was gebleven bij mijn eerste ervaring met een surfboard op de golven. Nou een weekend later zijn we naar Raglan geweest, het surf walhalla. Na een paar keer proberen kon ik al best aardig op de plank staan en naar het strand surfen. Echt heel leuk om te doen!

In het weekend 15/16 maart was er een heftige cycloon voorspeld. We moesten binnen blijven, genoeg eten in huishalen en een zaklamp bij hebben enz. Nu vonden wij dat een beetje zonde van het weekend dus zijn we naar een overdekte shopping mall gegaan en 's avonds hadden we een feest bij de homestay van Jacques. Ze zijn hier nogal van de thema feesten dus zo heb ik toch nog een beetje van carnaval kunnen genieten. Uiteindelijk viel de cycloon reuze mee, alleen wat meer regen en wind gehad.

Weer een weekje later was er een trip naar hobbiton. Hier is een gedeelte van de Lord of the rings films opgenomen. Nu ben ik geen hele grote lotr fan, maar het was toch een gezellige trip. Op zondag met de ferry naar Waiheke Island, het eiland van de wijn :) Nou daar moest er natuurlijk ook eentje gedronken worden.

Vorig weekend zijn we met 9 naar de waitomo caves geweest. Hier kun je glowworms zien. Op vrijdag avond vertrokken zodat we zaterdag vroeg konden beginnen. Ze zijn hier in NZ niet echt van de snelwegen, maar meer van de smallere bochtige bergweggetjes waar je nog steeds 100kmh mag... We hebben een 5 uur durende trip gedaan met 27 meter abseilen de grotten in, black water rafting, natuurlijk het zien van de glowworms en weer 20 meter omhoog de grotten uitklimmen. Het was echt een super geslaagde dag.

Een van de meiden, Laura, was afgelopen week jarig dus daarvoor weer een heerlijk dinertje gehad in de skytower op 190 meter hoogte!

Nu kom ik toch alweer bij mn laatste weekendtripje aan. Afgelopen vrijdag 11 april zijn we met 5 richting New Plymouth gereden. Lisette heeft hier gewoond tot haar 2e, dus ze wilde graag terug naar haar geboorte plaats. Vrijdagavond laat kwamen we aan en we zijn meteen ons bed in gedoken, want zaterdag stond de Mt Taranaki op het programma. Nu wist ik al dat ik hem niet ging lopen samen met Laura maar Lisette, Marcel en Jacques waren vastbesloten van wel. Het is een oude vulkaan van ruim 2500 meter hoog en er staat ongeveer 8 uur voor om naar boven en beneden te lopen.
Zaterdagochtend dus vroeg eruit en op naar Mt Taranaki. Toen we daar aankwamen zouden Laura en ik eigenlijk een andere route door het park gaan lopen, maar toch besloten dat het wel gezellig zou zijn om een stukje met de anderen mee te lopen. Pff wat was dat zwaar! Sommige stukken gingen echt zo stijl omhoog dat ik nu nog spierpijn heb in mijn kuiten. Uiteindelijk hebben Laura en ik het nog tot ongeveer halverwege de berg volgehouden, maar we waren er niet op voorbereid met kleding en eten om nog verder te gaan, dus zijn we daar omgekeerd en 's middags even het centrum verkend. De andere 3 hebben het tot de top gehaald en waren in 7,5 uur weer beneden. Echt super knap!
Op zondag zijn we naar het huis gereden waar lisette heeft gewoond en even gekletst met de buren die daar na 20 jaar nog steeds woonden. Vervolgens een dingetje van mijn to do list gedaan, want we zijn gaan paardrijden! Echt een super mooie trek over het land van een man. Hij had zo'n 15 ha land; heel bergachtig en allerlei riviertjes het was echt prachtig! We hebben 3 uur gereden, zelfs gegaloppeerd met diegene die nog nooit gereden hadden. Het was soms een best pittige route voor als je nog nooit eerder op een paard had gezeten, maar gelukkig vond iedereen het erg leuk. Check!

Over 2 weekjes is papa al hier! Kijk er toch wel naar uit en we gaan een mooie tripje samen maken.

XOXO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aniek

Actief sinds 01 Feb. 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 3337

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: